Konvertering

Vi älskar semester!

300k Räckvidd

15k Länkklick

12,5 ROAS

Driva konverteringar i form av semesterbokningar.

Vårt uppdrag har varit att sätta upp en skräddarsydd strategi för Böda Sands målgrupp och försäljningsperiod. Initialt ville vi generera en stark målgrupp baserad på engagemang som vi i ett senare skede skulle lägga vårt fokus på med konverteringskampanjer och tydlig målsättning.

Steg 1: Annonsera mot en bred målgrupp baserad på demografi, specifikt barnfamiljer i södra Sverige. Detta genererade en målgrupp från länkklick till webbplatsen som vi spårade genom spårningspixlar. Denna målgrupp skulle nu verka som vår primära i konverteringssteget (steg 2).

Steg 2: Med vår målgrupp från webbplatstrafiken i steg 1 hade vi nu en varm och köpbenägen målgrupp att arbeta med när vi i detta steg lade fullt fokus på bokningsannonser för att maximera konverteringar och kostnadseffektivisera annonseringen.

Slutresultatet för Böda Sand genererade ett bokningsvärde på ROAS 12,5 vilket innebär att för varje 1.000kr spenderat fick vi över 12.000kr i spårat bokningsvärde.